Γράφει η Τασσώ Γαΐλα.
Μόλις τελείωσε η Δίκη της Χρυσής Αυγής και το κόμμα που πλέον αποκαλούν Ναζιστική –Εγκληματική Οργάνωση βάζει (;) λουκέτο. Αυτές τις μέρες είχαμε και μία ακόμη ‘χαλάστρα’ στην καθημερινότητα μας με την ξαφνική έφοδο στα ΜΜΕ Συριζαίου καθηγητή που άφησε άφωνο το πανελλήνιο με τις δηλώσεις του. Όχι για …την Χρυσή Αυγή αλλά για τον μπουρλιοτέρη του Αιγαίου και δη της Λέσβου. Πάμε από την αρχή;
Από τις εφημερίδες: Προφυλακίστηκαν οι 6 Αφγανοί που κατηγορούνται για τον εμπρησμό του ΚΥΤ της Μόριας. –ο έβδομος, ο 17χρονος μπουρλιοτέρης συνελήφθη την επομένη μέρα στην Μακεδονία…. Και μην ρωτήσει κάποιος αφελής πως ένας ανήλικος πρόσφυγας- υποτίθεται άφραγκος-, βρέθηκε σε μία ξένη χώρα από τη Λέσβο στην Μακεδονία εντός μίας μέρας; Αφελής ερώτηση…
Η χώρα παρακολουθεί άφωνη ξένους δύστυχους να τρέχουν να σωθούν… Κάποιοι –ανάμεσα σ’αυτούς-εμποδίζουν την Πυροσβεστική να σβήσει τη φωτιά..όλα γίνονται στάχτη…όμως γρήγορα γίνεται γνωστό ότι τη φωτιά την έβαλαν ανήλικοι Αφγανοί.. Ποιος τους όπλισε το χέρι; Η απελπισία; Και δεν υπολόγισαν μικρά παιδιά ότι θα κάψουν ομοεθνείς τους; Η απελπισία οδηγεί τον άνθρωπο σε αυτοκτονία ή σε φυγή όπως ‘υποτίθεται’ η απελπισία τους οδήγησε στην άλλη άκρη του κόσμου την Ελλάδα. Εάν σύμπτωμα απελπισίας είναι το μπουρλότο γιατί δεν κάψανε το Αφγανιστάν, να δείξουν στον κόσμο τα χάλια τους και να ζητήσουν βοήθεια για να ζήσουν στη γη τους; που ήξεραν την Ελλάδα αγράμματα 12χρονα παιδιά και …διέσχισαν τον πλανήτη για να έρθουν εδώ χωρίς να τους σταματήσει πουθενά κανείς; Ερώτηση κάνω στον Συριζαίο καθηγητή που δήλωσε ότι:
“Αν ήμουν 16-17 χρονώ, είχα περάσει από χίλια μύρια κύματα για να φτάσω σε ευρωπαϊκή γη της επαγγελίας και βρισκόμουν στην κόλαση της Μόριας, κι εγώ φωτιά θα έβαζα. Να μην αφήσουμε ανυπεράσπιστους τους Αφγανούς νεαρούς πρόσφυγες. Να οργανώσουμε τη νομική τους υπεράσπιση. Να μην τους εγαταλείψουμε στα χέρια του Χρυσοχοΐδη. Είναι και δημοκρατικό και ανθρωπιστικό καθήκον”, έγραψε ο κ. καθηγητής στον λογαριασμό του στο Facebook όπου ο κ. καθηγητής και μέλος της ΚΕΑ του ΣΥΡΙΖΑ τάσσεται υπέρ των νεαρών Αφγανών, οι οποίοι σύμφωνα με την Αστυνομία έβαλαν φωτιά στον καταυλισμό στη Μόρια-….
Και μετά από αυτά τα ωραία που πιθανόν τα λευκά αφεντικά του τον έβαλαν να πει, ο πολυθεσίτης καθηγητής μην έχοντας αντιληφθεί την μεγάλη μεταστροφή της κοινής γνώμης σχετικά με το ‘προσφυγικό’ αλλά και το σοκ της από την αποτρόπαια πράξη ανήλικου να καίει γέρους ομοεθνείς του γρήγορα-γρήγορα …έπαθε κι αυτός σοκ από την διαπίστωση της οργής του λαού όπως …και τα αφεντικά του. Τζάμπα κόπος, το ‘κόλπο γκράσο’ δεν έπιασε κι έτσι γρήγορα-γρήγορα ο λευκός δούλος των λευκών αφεντικών των μαύρων δούλων ‘προσφύγων’ βρέθηκε να δίνει συνέντευξη σε συγκρότημα τύπου όπου …τα έκανε θάλασσα γιατί με την κομματική του αλαζονεία και τις πλάτες των αφεντικών αποκάλεσε ολόκληρο το λαό ηλίθιους που δεν καταλάβαμε οι δυστυχείς τι ήθελε να μας πει…
Καθηγητής και πρώην πρόεδρος της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία, επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, μία από τις πολλές καρέκλες που τον ‘έκατσαν’ τα λευκά αφεντικά του για να τους κάνει ως λευκός δούλος τις δουλειές… καρέκλες που τις πληρώνουμε εμείς ο λαουτζίκος. Οι ηλίθιοι κατά τον καθηγητή…
Στην πολυκατοικία μου δεν έχουμε 150 ευρώ για να αναθέσουμε σε δικηγόρο την υπόθεση διαμερίσματος που δεν πληρώνει κοινόχρηστα, επομένως κι επειδή δεν είμαστε οι μόνοι λευκοί άφραγκοι σε απελπισία, ο ίδιος να μην μας κάνει μάθημα:< να οργανώσουμε> γιατί –μας ρώτησε; Αλλά να λέει <ΘΑ ΟΡΓΑΝΩΣΩ >εφόσον η δικιά του τσέπη παραγέμισε από τον παρά μας.
<Να μην τους εγκαταλείψουμε στα χέρια του Χρυσοχοΐδη. Είναι και δημοκρατικό και ανθρωπιστικό καθήκον”>, έγραψε ο κ. καθηγητής στο Facebook…
Τον Συριζαίο καθηγητή δεν τον γνωρίζω, δεν έχω τίποτα εναντίον του το μόνο που θέλω να σημειώσω είναι ότι όποιος διαθέτει ενσυναίσθηση-που κατηγορεί εμάς το πόπολο ότι δεν έχουμε- και αξιοπρέπεια (αν έχει) εκτελεί τα ανθρωπιστικά του καθήκοντα ΑΘΟΡΥΒΑ. Επομένως να ανοίξει την τσέπη του και να βοηθήσει τους νεαρούς Αφγανούς φίλους του ο ίδιος, αθόρυβα και να μην το ζητά από εμάς τους φτωχούς.
Εξάλλου από κάποια καρέκλα κάπου θα ξαναγεμίσει η τσέπη του… Έτσι δεν είναι;
Θυμάται κανείς τη Σερβία; Τους βομβαρδισμούς του ΝΑΤΟ; Το σχολείο με τους νεκρούς μαθητές και τους δασκάλους; Εγώ σαν δασκάλα τα θυμάμαι. Και, θυμάμαι πως δεν υπήρχαν πρόσφυγες… έμειναν στη γη τους οι Σέρβοι, υπέφεραν κι υποφέρουν. Αν τότε βλέπαμε –μετά από 3 χρόνια- όπως μας λέει τώρα ο καθηγητής και θέλει οι ηλίθιοι να το πιστέψουμε ότι οι Αφγανοί 12 χρονών φύγανε μόνοι κι ήρθαν περπατώντας … στην Ελλάδα στα 16, αν λέω- αν- τότε βλέπαμε Σερβάκια σε βάρκα στην Αυστραλία θα το πιστεύαμε ότι έφτασαν μόνα τους εκεί; Ποιος πληρώνει τον βαρκάρη κ. καθηγητά; Ρωτάω…
Παιδιά το κόμμα που υπηρετεί ο κ. καθηγητής δεν ήταν Κυβέρνηση στη διόγκωση του προσφυγικού κι ο ίδιος καρεκλομένο πρωτοκλασσάτο στέλεχος της; Ρωτάω…
Το ανέκδοτο κύριε καθηγητά των ημερών που κυκλοφόρησε στο Αιγαίο μετά τις δηλώσεις σας δεν το ακούσατε; Κανείς δεν σας το είπε; Μάλλον όχι για να υπακούσετε στα λευκά αφεντικά σας και να δώσετε την συνέντευξη που δώσατε. Λοιπόν: Η Χίος έχει ήρωα μπουρλιοτέρη τον Κανάρη. Ζήλεψε κι η γειτονική Λέσβος και με την ‘αρωγή’ του καθηγητή απέκτησε κι αυτή. Τον Αφγανό… Αγαπητέ κ. καθηγητά, η Χίος έχει Ανδριάντα του Κανάρη, η Λέσβος του Αφγανού; Πόσα βάζετε;…Έχω να σας συστήσω ταλαντούχο γλύπτη για τον ανδριάντα…
Τι είναι ο φασισμός; Είναι μόνο η Χρυσή Αυγή; Ας δούμε τις απαντήσεις δυο κορυφαίων Ελλήνων. Δύο ‘Δάσκαλοι’ (διάφορης ιδεολογίας) που συνειδητά επέλεξαν να μην γίνουν λευκοί σκλάβοι λευκών αφεντικών(=το κεφάλαιο).
Κωστής Μοσκώφ.
Η ανέραστη «επαρχία» του φασισμού
Φασισμός δεν είναι μόνο η ανοικτή Δικτατορία του μεγάλου Κεφαλαίου, που με τη δυνατότητα υπερεκμετάλλευσης των εργατών δίνει τη δυνατότητα των παροχών και έτσι στήριξής της- και στα μικροαστικά στρώματα χωριού και πόλης…
Φασισμός είναι και η καθημερινή πρακτική της αυταρχικής συμπεριφοράς του Εγώ ως προς τον Άλλο, αυταρχικής συμπεριφοράς που βασίζεται στην υπερεκμετάλλευση της αδυναμίας του πλησίον του Άλλου – του γονιού προς το παιδί αλλά και του παιδιού προς το γονιό, του άνδρα προς τη γυναίκα αλλά και της γυναίκας προς τον άνδρα, του καθημερινού δίπλα μας πιο καπάτσου, πιο ξύπνιου, πιὸ αδίστακτου, που εκμεταλλεύεται την αγαθότητα ή τη λογική του Άλλου.
Φασισμός είναι η μονοδιάστατη και εμπαθής χρήση του Λόγου του Άλλου, είναι να είσαι αδίστακτος τη στιγμή που είσαι ο δυνατός, να συντρίβεις δίχως αγάπη τον Άλλο όταν δεν μπορεί να αμυνθεί ή δεν θέλει…και φασισμός είναι η εκμετάλλευση της πιο ανθρώπινης αδυναμίας – η εκμετάλλευση του απελπισμένα, παραδομένα, ερωτευμένου Άλλου…
Ο φασισμός εκφράζεται ως καθημερινή συμπεριφορά που ακινητοποιεί τις αντιστάσεις του Άλλου, όχι για να τον κερδίσει αλλά για να τον συντρίψει, όχι για να προκαλέσει τη συναινετική του συνάντηση αλλά για να προκαλέσει τον αφανισμό του, καθώς βλέπει τον Άλλο ως το διαρκή του εχθρό.
Στον τρομοκρατικό Λόγο – κυρίαρχο Λόγο του σήμερα – ο καθένας εμμένει στο 100% κάποιου δικαίου του, δίχως να συνειδητοποιεί πως η αλήθεια είναι πάντοτε μια σχετικότητα ιστορική και διαλεκτική. Ημιμορφωμένοι, άλλωστε, δίχως αισθαντικότητα και ενόραση, ανέρωτοι και ανέραστοι προϊόντα μιας παιδείας ανάπηρης που τους παρέχει δύσκολα το σύστημα, προϊόντα ακόμα μιας μικροαστικής, μετά την εφηβεία συμβιβασμένης ζωής, πολλοί διανοούμενοι του νεοελληνικού μας σήμερα, ελάσσονες υποτελείς στην άρχουσά μας τάξη και στα οράματα που τους ταΐζει, μπερδεύουν την πραγματικότητα με την οργανική αναπηρία τους τα μαθηματικά με την ιστορία ή τη φιλοσοφία, το θετικισμό με τη δημιουργία, την «επαρχία» τους με τον σύνολο κόσμο ανίκανοι να δουν τη ζωή ως διαλεκτική ενότητα του Εγώ με τον Άλλο, ανίκανοι να επεκτείνουν το αντικείμενο της μελέτης τους έξω από τον εαυτό τους, ανίκανοι να μεταχειριστούν τη φαντασία τους για να κατανοήσουν το Άλλο και τον Άλλον.
Κωστής Μοσκώφ: ” Λαϊκισμός ή πρωτοπορία” Δοκίμια III (Αθήνα 1985.)
(Ο Κωστής Μοσκώφ, (15.11. 1939 – 29.6.1998), ήταν Έλληνας ποιητής, ιστορικός, δοκιμιογράφος, συγγραφέας και δημοσιογράφος. Θεωρείται ένας από τους αξιόλογους εκπροσώπους της αριστερής διανόησης και της μεταπολεμικής λογοτεχνίας της Θεσσαλονίκης. Βικιπαίδεια).
………………..
Σαράντος Ι. Καργάκος και…Χρυσή Αυγή.
Σαράντος Ι. Καργάκος «Τό Αυγό του Φιδιού» -απόσπασμα.
Πρός τι ο κλαυθμός καί ο οδυρμός; Πρός τί ο ξαφνικός αυτός δημοκρατισμός; Τό κόμμα-φόβητρον πού εισήλθε στήν παρούσα Βουλή το έπλασαν οι ανίκανοι πολιτικοί. Οι εκλογές της 6ης Μαΐου έγιναν την «Κυριακή του Παραλύτου» καί του Ιώβ του «πολυάθλου». Άν τό δούμε σημειωλογικά, τα κόμματα επέλεξαν ως ημέρα αναμετρήσεως μίαν ημέρα αφιερωμένη στόν παράλυτο, πού προσιδιάζει στό παράλυτο κράτος μας. Στήν παράλυτη πολιτική σκέψη, στό παράλυτο ηθικό καί εθνικό μας φρόνημα.
Βεβαίως η 6η Μαΐου ήταν ημέρα αφιερωμένη καί στόν Ιώβ, ένα πολύπαθο πρόσωπο τής Παλαιάς Διαθήκης πού συμβολοποιεί τον επίσης πολλά παθόντα αλλ’ ουδέν μαθόντα ελληνικό λαό. Αλλά καί ἡ Ιώβειος υπομονή έχει τά όρια της.
Όταν τόν Φεβρουάριο – Μάρτιο τοῦ 1989 δημοσίευσα μιά σειρά άρθρων στό περιοδικό «Πολιτικά Θέματα» πού αναφέρονταν στήν τρομοκρατία καί τά οποία ακολούθως δημοσιεύθηκαν σέ μιά εξάτομη σειρά υπό τόν τίτλο «Προβληματισμοί», έκρουα τόν κώδωνα του κινδύνου, γράφοντας (ή μάλλον αντιγράφοντας) τόν Ιγνάτιο Σιλόνε ότι «η αταξία καί ο φόβος είναι γιά τό φασισμό ότι τό νερό γιά τό φυτό» (άρθρο της 10/3/1989, «Προβληματισμοί», τ. Β΄, σ. 88). Καί σ’ ένα άλλο άρθρο μου γραμμένο στις 16/8/1988 διαπίστωνα τήν αναπηρία της μεταπολιτευτικής μας δημοκρατίας.
Στόν Α΄ τόμο τών «Προβληματισμών» προειδοποιούσα μέ άρθρο γραμμένο στις 29 Ιουνίου 1986, ότι στη χώρα μας εγκαθιδρύεται «η χειρότερη μορφή φασισμού, ο κοινωνικός φασισμός» (σ. 133).Καί στό Β΄ τόμο της ίδιας σειράς σημείωνα τά ακόλουθα ενδεικτικά:
«Οι σύγχρονες συνθήκες ευνοούν τη διάδοση ολοκληρωτικών πολιτικών ἀντιλήψεων καί θεωριών. Η «Χρυσή Αὐγή», οργάνωση πού έχει εμφανιστεί δειλά καί στη χώρα μας, είναι πολύ πιθανό ν’ ανατείλει σε κάποιο από τα επόμενα πρωινά».
(Άρθρο 16ης Φεβρουαρίου 1986, σσ 49-50).
Τότε όλοι σχεδόν οι κομματοπροβαλλόμενοι διανοητές καί σπουδαιοθεσίτες εκπαιδευτικοί μου είχαν κηρύξει τόν πόλεμο. Εθνικιστή μέ ἀνέβαζαν, φασιστή μέ κατέβαζαν. Γιατί απλούστατα δέν κατάπινα τά λόγια μου. Φώναζα ότι η προσφερόμενη μόρφωση συνιστά παραμόρφωση, ότι η επιβληθείσα δημοκρατία είναι ξετσίπωτη μορφή τυραννίας καί ότι ο προωθούμενος τύπος οικονομίας θά φέρει αρχικά τή παραλυσία, τήν συνδικαλιστοκρατία μέ τελικό αποτέλεσμα τήν παράλυση κάθε παραγωγικής δραστηριότητας.
Τώρα οι ξελαρυγγιαστές τών ραδιοφώνων καί της Τού – Βού, οἱ γονατογράφοι ποικίλων εντύπων απορούν τάχα καί μιλούν γιά τό «Αυγό του Φιδιού». Αλλ’ όταν τούς ρωτώ, ποιός ανέθρεψε το φίδι, δέν σου απαντούν. Όπως καί οι πολιτικοί, νέοι καί παλαιοί, όμοια κι αυτοί δέν τολμούν νά κοιτάξουν τόν καθρέφτη του Ντόριαν Γκρέυ. Μιά ἀνάπηρη δημοκρατία είναι ὁ προθάλαμος γιά μιά «μπρατσάτη» δικτατορία. Ή μήπως δέν είναι φασισμός ο εκχυδαϊσμός του λόγου σέ όλα τά επίπεδα, από τή Βουλή, τά ανώτατα πνευματικά ιδρύματα, τόν τύπο μέχρι καί τήν απλή συνομιλία. Τό πρώτο σκαλί της δημοκρατίας είναι ἡ ευπρεπής καί ευγενής ομιλία. Όταν λερώνεται ἡ γλώσσα, νερώνεται καί η δημοκρατία.
(Ο Σαράντος Καργάκος (1937, Γύθειο/ 14 Ιανουαρίου 2019) ήταν Έλληνας φιλόλογος, δοκιμιογράφος, ιστορικός και συγγραφέας. Συνέγραψε σειρά βιβλίων ιστορικού και γλωσσολογικού περιεχομένου και πληθώρα άρθρων σε διάφορα περιοδικά. Βικιπαίδεια).- www.sarantoskargakos.gr
Φωτό: διαδίκτυο.
Τασσώ Γαΐλα
Αρθρογράφος-Ερευνήτρια.