Γράφει η Τασσώ Γαΐλα.
Εμπρός για την Μεγάλη Ιδέα. Έναν αιώνα πριν και το 1922 η Ελλάδα χάνει οριστικά και αμετάκλητα(;) την Μικρά Ασία και τον Πόντο. Χάνει ιερή γη,την γη των Ιώνων την πατρική γη του Ελληνισμού από την εποχή του Μιθριδάτη και του Μ. Αλεξάνδρου…
Άδειασαν και την Θράκη,-σιγά μην μιλάτε γιατί …θα μας πάρουν την Ήπειρο-, γη Ελλήνων από την αρχαιότητα, αφήνοντας ‘σουβενίρ’ στην Ελλάδα ένα μικρό κομμάτι με …μουσουλμανικό στοιχείο. Την υπόλοιπη Θράκη – την μερίδα του λέοντος-,την χάρισαν σε Τουρκία και Βουλγαρία…
Πόλεμος κατά των Ναζί εισβολέων το 1940. Η ηρωική Ελλάδα με το αίμα των φτωχών στρατιωτών της συνέτριψε Ιταλούς και Γερμανούς. Το αίμα έτρεξε ποτάμι κι ακόμη υπάρχουν άταφοι νεκροί μας στρατιώτες στην …Αλβανία; Αλβανία ή Βόρεια Ήπειρος; Μάλλον το δεύτερο. Για ανταμοιβή μας για την αντίσταση του στρατού και του λαού μας οι προστάτιδες δυνάμεις …χάρισαν στην Αλβανία την Βόρειο Ήπειρο περιορίζοντας συνειδητά τα σύνορα της περήφανης Ελλάδας που της χρωστούσαν τόσα …
Χαμπάρι δεν πήραμε εμείς στην Ελλάδα πότε τα οργάνωσαν οι μεγάλοι μας φίλοι όλα αυτά και για πότε τα εφαρμόσανε…
Και περάσανε τα χρόνια, μας πετάξανε ένα κόκκαλο, δάνεια δηλαδή από Τράπεζες και μια ψεύτικη πλασματική ευημερία και άνεση ώσπου αποφάσισαν να τα πάρουν όλα πίσω..
Με πόλεμο; Όχι οι καιροί αλλάξανε..
Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, Θεσμοί κλπ οι νέες λέξεις της καθημερινότητας μας. Η Ελλάδα υποθηκευμένη μέχρι το 2060 και χωρίς μέχρι τότε να έχει εξοφληθεί ούτε σεντς από το χρέος της…
Άρα σκλάβα για πάντα…
Και εμείς χαμπάρι δεν πήραμε. Γιατί αν είχαμε πάρει δεν έπρεπε να αντιδράσουμε; Δική μας δεν είναι πια ούτε η Ακρόπολη. Και τι κάνουμε;
Το Αιγαίο θα σβήσει από τον χάρτη σαν Ελληνικό αν συνεχιστεί ο εποικισμός από πρόσφυγες που φυσικά θα μείνουν εκεί εφόσον οι ξένοι κι όποιοι τους φέρνουν δεν σκοπεύουν να τους υποδεχτούν στις χώρες τους.
Κι εμείς χαμπάρι δεν πήραμε και τσακωνόμαστε αν θα πρέπει να κτίσουμε κέντρα υποδοχής των προσφύγων ή όχι…
Βγάλε την Μακεδονία μετά την συμφωνία των Σκοπίων, βγάλε το Αιγαίο και δες τι μένει… Ελεύθερη μετακίνηση λένε οι διεθνιστές, κράτη χωρίς σύνορα. Ναι, ρε φίλε. Αλλά μόνο για την Ελλάδα να ισχύει αυτό;
Haber Vermek.(χαμπέρ βερμέκ) =ειδοποιώ, πληροφορώ στα Τούρκικα. Haber=νέο, είδηση. Που έμεινε στην Ελληνική ντοπιολαλιά σαν χαμπάρι.
Και, οι τέως κατακτητές κάνουν τα σχέδια τους κοιτάζοντας το ωραίο Αιγαίο σαν φιλέτο γαλοπούλας… Εμείς; Αφού το Αιγαίο…είναι μακριά, φιλοσοφούμε από τον καναπέ… Χαμπάρι δεν πήραμε τι τρέχει…
Η αλλοίωση του πληθυσμού σε πολλές περιοχές της Αττικής όπως ιδιαίτερα η δική μου της Καλλιθέας και του πάλε ποτέ δυνατού πρώτου Δήμου της χώρας κάτι παραπάνω από εμφανής. Χαμπάρι δεν πήραμε πότε η Καλλιθέα έγινε μια πιστή μικρογραφία του πολυεθνικού Λονδίνου… Έτσι, χωρίς πόλεμο και γενοκτονίες. Μοντέρνα πράγματα, χωρίς αίματα.
Να κόψουμε την χώρα με το ψαλίδι από τον χάρτη να την πάρουμε να φύγουμε για να μην είμαστε σε αυτήν την νευραλγική θέση δεν γίνετε… Τι κάνουμε;
Το σχέδιο του σημαντικού σύγχρονου ζωγράφου μας Σπύρου Ζαχαρόπουλου μιλάει από μόνο του…. Η Ελλάδα μας…Αυτή είναι τώρα… Αυτά τις κάνουν…Και σιγά-σιγά θα δούμε τα σύνορα στη Λάρισα… Εκεί που ήταν μετά την απελευθέρωση από τον Τούρκικο ζυγό… Και χαμπάρι δεν θα πάρουμε…
Για πότε η Ελλάδα των τεσσάρων Ηπείρων και ωκεανών – βλέπε τον ένθετο χάρτη-έγινε η Ελλάδα του σήμερα; Χαμπάρι δεν πήραμε…
Γιώργος Μεταλληνός: ο πνευματικός άνθρωπος του τόπου μας Ιερέας και ομότιμος καθηγητής Πανεπιστημίου, συγγραφέας και ερευνητής πού είχε γράψει ‘προφητικά’ σε βιβλίο του: «Η Ελλάδα έχυσε αίμα για την απελευθέρωση της από τον Τούρκικο ζυγό. Μα η ελευθερία της κράτησε τόσο λίγο.. μέχρι την δολοφονία του Καποδίστρια. Και, μετά πάλι σκλάβα στα χέρια των μεγάλων δυνάμεων. Απλά οι κατακτητές άλλαξαν όνομα..»…
Και, γίναμε πάλι σκλάβοι μετά από λίγα χρόνια ελευθερίας… και χαμπάρι δεν πήραμε….
Ευχαριστώ θερμά τον καλλιτέχνη, σημαντικό ζωγράφο Σπύρο Ζαχαρόπουλο για την διάθεση του έργου του, τον οποίο στο facebook θα βρείτε στον λογαριασμό του: ‘Spyros Zacharopoulos’ όπου και μπορείτε να ενημερωθείτε για την δουλειά του.
Χάρτης: Οι αποικίες της Ελλάδας στους κλασσικούς χρόνους.
Κείμενο
Τασσώ Γαΐλα
Αρθρογράφος
Ερευνήτρια Ελληνικής λογοτεχνίας