Σχολιάζοντας την τοπική επικαιρότητα (Νο 161/ 26-11-2024)

Του Γιώργου Φωτ. Παπαδόπουλου

*Τις τελευταίες ημέρες αυτό που βιώνουμε στη χώρα μας ξεπερνά κάθε προηγούμενο. Πρώην πρωθυπουργός- πρόεδρος κόμματος διαγράφεται από τον νυν, επειδή κατ΄ επανάληψη εκφράζει τους φόβους και τις ανησυχίες του γύρω από τα εθνικά θέματα.

Είναι, άραγε, τυχαίο το γεγονός ότι δύο πρωθυπουργοί-πρόεδροι του ίδιου κόμματος διαφωνούν πολλάκις με την σήμερα εφαρμοζόμενη πολιτική; Αυτό, αντί να βάλει σε σκέψεις περί ΄΄λοξοδρόμησης΄΄ τον σημερινό πρόεδρο και πρωθυπουργό, τον έκανε να λειτουργεί ρεβανσιστικά, όμως τα επίχειρα των πράξεών του αυτά θα τα ΄΄λουστεί΄΄ προσεχώς…

Όσο για κάποιους οπαδούς του κυβερνόντος κόμματος -πολιτικούς ΄΄δεινόσαυρους΄΄- που μιλούν περί ΄΄νέας προδοσίας΄΄, κλπ, ας κοιτάξουν τον εαυτό τους στον καθρέφτη να δουν σε ποιον απευθύνονται οι χαρακτηρισμοί τους.

Προδότης δεν είναι αυτός που αγαπά κάτι και εκφράζει την ανησυχία (ή ενίοτε την αντίθεσή του) προκειμένου να το περισώσει, αλλά εκείνος που στο όνομα της δήθεν ενότητας (κόμματος ή κάστας ανθρώπων και όχι του λαού ή του έθνους) επιβάλλει είτε ΄΄αχυράνθρωπους΄΄ (που πρέπει να ακολουθήσουν οι υπόλοιποι του ΄΄μαντριού΄΄…) είτε πολιτικές που απέχουν από την ευρύτερη ηθική μιας παράταξης.

Ειδικά στο δεύτερο ο σημερινός Πρωθυπουργός τερμάτισε το κοντέρ από την ανάποδη !

Ευτυχώς, οι παλαιοκομματικοί ξεπεράστηκαν από τις τοπικές κοινωνίες (που ψηφίζουν πλέον πρόσωπα, όχι κόμματα) και εντός ολίγου αυτό θα ισχύσει και ευρύτερα.

Για να μην μιλήσουμε για προδοσία στην πολιτική ιστορία, όπου χαρακτηριστικότερη και μεγαλύτερη όλων ήταν αυτήν των ΄΄αποστατών΄΄ του 1965 και από εκεί ξεκίνησαν όλα τα δεινά που ακολούθησαν μέχρι σήμερα ! (κάτι σαν τους ΓΟΧ- παλαιοημερολογίτες το 1935).

 

*Το πόσο οπισθοδρομεί, ηθικά και κοινωνικά, η εποχή μας είναι ηλίου φαεινότερο από πλείστα όσα γεγονότα λαμβάνουν χώρα καθημερινά. Φθάσαμε σε σημείο τα παλαβά να θεωρούνται σωστά και να πρέπει να πεισθούν οι σωστοί ότι δεν είναι καλά στα μυαλά τους επειδή δεν ακολουθούν τους παράλογους. Αυτό το είχε προφητεύσει ο Αγ. Κοσμάς ο Αιτωλός πριν από 250 περίπου χρόνια.

Επί παραδείγματι, μας επιβάλλουν να ανεχόμαστε όσους βρίζουν όσα πιστεύουμε εμείς, στο όνομα δήθεν της ελεύθερης έκφρασης ιδεών, αλλά εάν κάποιος τολμήσει να κάνει το σημείο του Σταυρού (στο μέτωπό του και το κεφάλι) αποπέμπεται ή και χλευάζεται από τους
σύγχρονους ολετήρες της ηθικής. Έτσι, στην Ευρώπη του 2024 το ζήσαμε και αυτό: Ο διεθνής πρωταθλητής του τζούντο, Σέρβος, Νεμάνια Μάιντοφ, έκανε το Σταυρό του πριν αντιμετωπίσει τον αντίπαλό του, στους πρόσφατους Ολυμπιακούς αγώνες του Παρισιού.

Για την πράξη του αυτή τιμωρήθηκε για ΄΄παραβίαση πρωτοκόλλου΄΄ από την ΔΟΕ με πέντε μήνες αποκλεισμό ! Όμως, ο (πραγματικά πιστός) Σέρβος αθλητής δεν πτοήθηκε, αλλά δήλωσε: ¨Δεν μπορώ απλά να σκύψω το κεφάλι σε μια τέτοια απαίτηση. Δεν θα
απαρνηθώ τις πεποιθήσεις μου. Δεν ήθελα να ζητήσω συγγνώμη για το ότι έκανα το
Σταυρό μου. Πάντα θα δοξάζω τον Θεό και θα τον ευχαριστώ”.

Αυτή είναι η σύγχρονη Ευρώπη της παγκοσμιοποίησης, εχθρική απέναντι στον Χριστιανισμό (και δη την Ορθοδοξία) και τις παραδόσεις των λαών και των εθνών. Μια τέτοια Ευρώπη δεν τη θέλουμε ! Μια τέτοια Ευρώπη δεν τη θέλουν ούτε εκείνοι που την ίδρυσαν, διότι έβαλαν αρχές που οι επόμενοι κατέλυσαν. Δεν ξεκίνησε έτσι η ιδέα της Ε.Ε.

 

*Παρατηρήσατε κάτι;

Μέχρι πριν λίγα χρόνια εκδίδονταν επίσημες ανακοινώσεις για τον αριθμό των διαμενόντων μεταναστών στις δομές των νησιών.

Εδώ και πολύ καιρό δεν υπάρχει επίσημη ενημέρωση. Κι όμως, κατά περιόδους, ακούγονται αριθμοί που αγγίζουν (ή μήπως και ξεπερνούν;) τον μέγιστο επιτρεπόμενο των φιλοξενουμένων που, τουλάχιστον για τη ΒΙΑΛ της Χίου, ανέρχεται στους 1.200 περίπου. Ισχύει ότι, ο αριθμός των διαμενόντων εκεί σήμερα, είναι κοντά στον αριθμό αυτό;

Και γιατί ενώ ανακοινώνεται επίσημα κάθε λίγο και λιγάκι ότι αφίχθησαν σε απόμερα (ή μη) σημεία του νησιού βάρκες με μετανάστες, δεν ανακοινώνεται και ο συνολικός αριθμός των φιλοξενουμένων στη ΒΙΑΛ; Ίσα ίσα, που κάτι τέτοιο, θα καθησύχαζε και τον κόσμο που
διερωτάται, κυρίως δε τους κατοίκους της περιφέρειας Καμποχώρων (και του γειτνιάζοντος Χαλκειούς), που είναι συχνά ανάστατοι.

 

*Ένα πολύ όμορφο βιβλίο για παιδιά, με πλούσια εικονογράφηση, εξέδωκε πρόσφατα η συμπολίτισσά μας, Ιατρός Κα Δέσποινα Ανταράκη με τίτλο “Ο μάγος που άργησε στον δρόμο για τη Φάτνη”. Η επίτιμος Κα Ανταράκη, εξαίρετη επιστήμων και
πνευματικός άνθρωπος, έχει εκδώσει και άλλα παιδικά, εικονογραφημένα βιβλία, παιδαγωγικού χαρακτήρα, που γαλουχούν τα παιδιά και σφυρηλατούν το χαρακτήρα τους, μέσα από μια μέθοδο προσέγγισης που τα ελκύει και με ευχάριστο τρόπο
καλλιεργεί. Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις “Έαρ”. Πρόκειται για μια διασκευή από την ιστορία του Henry van Dyke “Ο Τέταρτος Μάγος”, με εικονογράφηση της Ζωής Χωριατέλλη. Αξίζει να το προμηθευτείτε, ειδικά τις ημέρες των Χριστουγέννων που έρχονται, ως δώρο σε παιδιά. Αξίζουν θερμά συγχαρητήρια στην Κα Δέσποινα Ανταράκη για τον νέο της πόνημα, που δεν είναι το πρώτο που εκδίδεται και που απευθύνεται στο νεανικό αναγνωστικό κοινό.

 

*Το βιβλίο του συμπατριώτη μας, κατοίκου Λονδίνου Αγγλίας, Κώστα Στεφ. Καββάδα, υπό τον τίτλο “Η ιστορική Ελληνική Κοινότητα του Λονδίνου και η ΄΄Χιώτικη΄΄ νεκρόπολη του W. NORWOOD” (από τις εκδόσεις ΄΄Άλφα Πι΄΄) στάθηκε το εφαλτήριο να διοργανώσει μια όμορφη εκδήλωση- παρουσίαση ο Φιλοτεχνικός Όμιλος Χίου και η Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Χίου “Αδαμάντιος Κοραής”, το
απόγευμα της Τετάρτης 20/11 ε.ε., στο φιλόξενο χώρο του αναγνωστηρίου της Βιβλιοθήκης, με κεντρικό ομιλητή τον ξεναγό κ. Θωμά Καραμουσλή αλλά και τον ιατρό κ. Παντελή Στεφάνου. Το θέμα ΄΄Μια χιώτικη νεκρόπολη στην καρδιά του Λονδίνου΄΄ κέντρισε το ενδιαφέρον του ακροατηρίου.

 

*Από μια πρόσφατη επίσκεψη στο Υπουργείο Παιδείας & Αθλητισμού, του συμπολίτη μας κ. Μιχ. Ξυλοπόδη, πληροφορηθήκαμε την ύπαρξη του Νόμου, που δίδει ένα ακόμη ευεργέτημα στα άτομα άνω των 67 ετών. Ο κ. Ξυλοπόδης επισκέφθηκε το Υπουργείο διαμαρτυρόμενος για το γεγονός ότι, ακόμη και στα άτομα άνω των 67 ετών (που ενδεχομένως δεν διαθέτουν εξοικείωση με τα ηλεκτρονικά μέσα επικοινωνίας ή στερούνται τέτοιων), η Πολιτεία ζητά να προβούν σε ενέργειες και λειτουργίες σχετικά
με την έκδοση ηλεκτρονικών εισιτηρίων, εάν και εφόσον επιθυμούν να παρακολουθήσουν κάποιο αγώνα σε αθλητικές εγκαταστάσεις. Έτσι, έγινε γνωστό ότι, με το ΦΕΚ Β΄/4740/16-08-2024, σύμφωνα με ρύθμιση του αρμόδιου Υπουργείου, οι ημεδαποί φίλαθλοι άνω των 67 ετών, που δεν διαθέτουν κινητό τηλέφωνο με προηγμένη υπολογιστική ικανότητα και συνδεσιμότητα (smartphone), δύνανται να προσέλθουν σε ειδικό γραφείο εξυπηρέτησης έξω από την αθλητική εγκατάσταση, που λειτουργεί με ευθύνη κάθε ΠΑΕ, προς έκδοση ηλεκτρονικού εισιτηρίου με την επίδειξη της αστυνομικής τους ταυτότητας. Μάλιστα, ο κ. Ξυλοπόδης, που γνωστοποίησε τούτο σε
σχετικό σημείωμά του στον τοπικό Τύπο, θέτει κι έναν πολύ σωστό προβληματισμό, που καλό θα ήταν να δουν οι υπεύθυνοι των τραπεζών: “Οι Διοικήσεις των Τραπεζών να ακολουθήσουν το παράδειγμα του Υπουργείου Αθλητισμού και να μεριμνήσουν, ώστε
να διευκολύνονται και να εξυπηρετούνται στις συναλλαγές τους, από το προσωπικό των Τραπεζών, οι ηλικιωμένοι πελάτες που δεν είναι γνώστες της σύγχρονης τεχνολογίας και αδυνατούν να χρησιμοποιούν τα μηχανήματα προηγμένης τεχνολογίας των Τραπεζών”.
Μακάρι να εισακουστεί.

 

*Πολλές φορές γκρινιάζουμε και ενίοτε στηλιτεύουμε πρόσωπα και πράγματα του τοπικού πολιτικού βίου, αλλά αυτό το κάνουμε συνήθως όταν συντρέχουν δύο λόγοι:
Πρώτον, όταν έχουμε στηρίξει τους ανθρώπους αυτούς προηγούμενα. Και δεύτερον, όταν έχουμε περισσότερες απαιτήσεις από εκείνους διότι, ενώ έχουν και τη δυνατότητα και την ικανότητα να το κάνουν, δεν το κάνουν. Σημειωτεόν πως, ότι γράφουμε, το γράφουμε δίχως καμία διάθεση αντιπολιτευτικής διάθεσης, ούτε ατομικού συμφέροντος, αλλά κινούμενοι απλά και μόνο με γνώμονα το ευρύτερο καλό του τόπου, αλλά και το μέσο κοινό συναίσθημα (που οφείλει κάθε ενεργός πολίτης να αντιλαμβάνεται ποιο είναι σε μια τοπική κοινωνία, ώστε να μην πίπτει σε πολιτικά σφάλματα και λάθη). Έτσι, καλό θα ήταν να γνωστοποιηθεί, σε μια επίσημη συνέντευξη Τύπου, σε ποιο στάδιο βρίσκονται: α) η μελέτη του Ειδικού Σχολείου, που ακόμη δεν έχει παραδοθεί από την άνοιξη του 2023, β) η πορεία των 7 ου και 11 ου Νηπιαγωγείων Χίου, που κηρύχθηκε έκπτωτος ο εργολάβος (δηλαδή ποια η ημερομηνία παράδοσης τους σε χρήση), γ) η τελική χωροθέτηση και μελέτη για την ίδρυση βρεφονηπιακού σταθμού Μαστιχοχωρίων, που εκκρεμεί από το 2017. Είναι θέματα που ΄΄καίνε΄΄ (δηλαδή ενδιαφέρουν) πολλούς γονείς μαθητών και που η προηγούμενη δημοτική Αρχή δεν έφτασε τον πήχη εκεί που έπρεπε.

 

*Επίσης, θα πω κάτι κι ας μην παρεξηγηθώ για λαϊκισμό, διότι μακριά από εμένα κάτι τέτοιο. Διάβασα κάπου ότι, ο Δήμος θα δώσει περί τις 60.000 Ευρώ για χριστουγεννιάτικες εκδηλώσεις, στολισμούς, κλπ. Κατανοώ την αναγκαιότητα και πρέπει να υπάρχουν και αυτά διότι δίνουν μια νότα ζωής και ανάσας στην καθημαγμένη κοινωνία μας. Όμως μήπως -λέω μήπως- αντί να δοθούν 60.000 Ευρώ, να δοθούν π.χ. 45.000 Ευρώ και τα υπόλοιπα 15.000 Ευρώ να δοθούν σε 30 άπορες οικογένειες που κινδυνεύουν να τους κοπεί το ρεύμα λίγο πριν τα Χριστούγεννα ή σε άστεγα άτομα που (δίχως να είναι γέροντες) φιλοξενούνται στο Γηροκομείο του Κάμπου και αλλού; Αυτός
είναι ο ουσιαστικός εορτασμός των Χριστουγέννων. Ας τηρηθεί ο λόγος του Χριστού “ταύτα έδει ποιήσαι, κακείνο μη αφιέναι” (και αυτά πρέπει να κάνεις, αλλά και το άλλο μην το ξεχάσεις, δηλαδή με δυο λόγια κάνε τα και τα δυο).

 

*Ο χειμώνας σιγά σιγά μπαίνει και μαζί το κρύο στα σπίτια. Υπάρχουν άνθρωποι εμπερίστατοι που στερούνται ακόμη και τα ξύλα για τη θέρμανσή τους. Γιατί δεν αναλαμβάνουν Δήμος και Περιφέρεια να διανέμουν δωρεάν ξύλα σε άπορα νοικοκυριά για τη θέρμανσή τους; Ως γνωστόν, Δήμος και Περιφέρεια προβαίνουν σε αποκλαδώσεις και κοπές δένδρων κάθε χρόνο. Αυτά τα ξύλα δεν ανήκουν ούτε σε
εργολάβους, ούτε σε υπαλλήλους, ανήκουν στο Δημόσιο. Όποιος τα οικειοποιείται παρανομεί κατά του Δημοσίου, εκτός εάν κάτι τέτοιο προβλέπεται από την όποια προκήρυξη αποκλάδωσης και τη σύμβαση του έργου. Ένα κυβικό ξύλων για τη θέρμανση κοστίζει στο εμπόριο γύρω στα 100 Ευρώ. Αντιλαμβάνεται, λοιπόν, κανείς ποιο ποσό αναλογεί στις εκατοντάδες τόνους ξύλων που κόπτονται κάθε χρόνο και ουδείς γνωρίζει που καταλήγουν. Αυτά να παραδίδονται στη Δ/νση Πρόνοιας του Δήμου (ή στη Δ/νση Περιβάλλοντος- στο Καστρομηνά-, σε στενή συνεργασία με τη Δ/νση Πρόνοιας Δήμου και Περιφέρειας) και να παραδίδονται σε εμπερίστατες οικογένειες που αδυνατούν να προμηθευτούν ξύλα προς θέρμανση. Το εφαρμόζουν πολλοί Δήμοι και Περιφέρειες της χώρας. Κάποια στιγμή θα ζητήσουμε αρμοδίως να πληροφορηθούμε που πάνε τα ξύλα αυτά.

 

*Η επικαιρότητα τρέχει, η ειδησεογραφία μεγάλη, όμως ο χώρος και ο χρόνος και για σήμερα τελείωσε. Σε λίγες ημέρες και πάλι μαζί. Χρόνια πολλά στον Στέλιο και τη Στέλλα, που γιορτάζουν σήμερα (και στην Κατερίνα, που γιόρταζε χθες). Όμως εορτάζει και ένας Άγιος της τοπικής μας Εκκλησίας, ο Άγιος νεομάρτυρας Γεώργιος ο Χιοπολίτης από το Πιτυός (ο εν Κυδωνιαίς Μ. Ασίας), που υπέστη τα πάνδεινα για την πίστη του στην Ορθοδοξία έως μαρτυρικού θανάτου. Μέχρι την επόμενη φορά, υγεία και χαρά σε όλους!

 

Σχετικές δημοσιεύσεις