Σχολιάζοντας την τοπική επικαιρότητα (Νο. 126) Του Γιώργου Φωτ. Παπαδόπουλου

*Διερχόμενος καθημερινά από την οδό Ριζαρείου διαπιστώνω -μετά λύπης- ότι,
παρά το γεγονός ότι υπάρχει εκεί ένας τεράστιος χώρος στάθμευσης οχημάτων (εντός του κτήματος Χωρέμη), κάποιοι εξακολουθούν να σταθμεύουν τα αυτοκίνητά τους επί ώρες στον κεντρικό δρόμο, ανακυκλώνοντας το κυκλοφοριακό κομφούζιο που παρουσιαζόταν στο παρελθόν, λόγω και της στενότητας του δρόμου. Μιας δε και οι πινακίδες απαγόρευσης στάθμευσης υφίστανται, θα πρέπει η ΄΄μαυρομύτα΄΄ να περνά τακτικά και να αποδίδει τα ΄΄δέοντα΄΄ στους παραβάτες… Ωστόσο, ο Δήμος οφείλει να κατασκευάσει πεζοδρόμιο (που κάποια στιγμή θα φτάσει και θα ενωθεί με αυτό που κατασκευάστηκε στο νότιο άκρο της Ριζαρείου, δίπλα στο στρατόπεδο Σαλαλέ) από το κτίριο Ψαρά (φαρμακείο Τρεμουλιάρη) και μέχρι τη συμβολή της Ριζαρείου με την Γυμνασιάρχου Μαδιά. Μέχρι όμως να γίνει αυτό, ας τοποθετηθούν ΤΩΡΑ πλαστικοί κώνοι, ώστε αφενός να αποτρέπεται η παράνομη στάθμευση και αφετέρου να μπορούν να κινηθούν πεζή οι πολίτες στον χώρο αυτό. Ειδικά, μέσα στις ημέρες των εορτών θα περάσουν από εκεί χιλιάδες πολίτες.

*Παρατηρήθηκε ότι, ο μεγάλος προβολέας που -κατά τις βραδινές ώρες- φώτιζε τον
ανδριάντα του ήρωα Υπολοχαγού Ιάσονα Καλαμπόκα (στο πάρκο Ανδρέα Παπανδρέου,
έναντι της Εθνικής Τράπεζας Χίου) δεν ανάβει. Κάποιος μας ανέφερε ότι αφαιρέθηκε.
Παρακαλούμε να το δει ο Δήμος και να φωτίσει το άγαλμα του γενναίου πατριώτη, που
θυσιάστηκε στον τόπο μας, μόλις τρείς ημέρες πριν την απελευθέρωση της Χίου εκ της
Γερμανικής Κατοχής, το 1944.

*Οι λαμπτήρες των φωτιστικών σωμάτων από τον Άγιο Αρτέμιο μέχρι τα Λιβάδια
αντικαταστάθηκαν με νέους (τύπου Led) αλλά -παρά ταύτα- το 50% εξ αυτών δεν ανάβουν. Ας το ελέγξει κάποιος διότι, προφανώς, το όποιο πρόβλημα υπάρχει δεν οφείλεται στους λαμπτήρες.

*Έξω από τον “Καμμένο Πύργο”, στον αρχή της οδού Γ. Βερίτη, έχει τοποθετηθεί ευμεγέθης μεταλλική επιγραφή, η οποία αναφέρει ότι ο Δήμος Χίου χρηματοδοτήθηκε με ποσό 500.000 Ευρώ για την εκτέλεση του έργου “Εσωτερική Οδοποιία” από το πρόγραμμα “Φιλόδημος” του Υπουργείου Εσωτερικών. Απορίας άξιον πως επιτράπηκε η μεταλλική αυτή επιγραφή να τοποθετηθεί επί του πεζοδρομίου, ακριβώς έξω από χαρακτηρισμένο αρχαιολογικό χώρο, τη στιγμή που και ο πλέον απλός πολίτης δεν μπορεί να πράξει οτιδήποτε ανάλογο πλησίον κτιρίου αρχαιολογικού ενδιαφέροντος. Πέραν δε αυτού, ουδείς αντιλήφθηκε το ακαλαίσθητο του όλου εγχειρήματος, τη στιγμή που μόλις λίγα μέτρα πιο πάνω και στην απέναντι πλευρά υπάρχει ικανός χώρος που θα μπορούσε να τοποθετηθεί δίχως να δημιουργείται το παραμικρό πρόβλημα;

2
*Όσοι αναφέρονται σε ταμειακά υπόλοιπα, αποθεματικά, κλπ, πρέπει να γνωρίζουν
κάποια βασικά ζητήματα, ώστε να μην υπάρχει παραπλάνηση (όχι απαραίτητα
κακοπροαίρετη) των πολιτών που τους ακούν. Δηλαδή, όταν μιλάς και λες ΄΄εγώ αφήνω
τόσο ταμειακό υπόλοιπο, ενώ παρέλαβα τόσο΄΄, κλπ, θα πρέπει προηγουμένως να
αναφέρεις και το ύψος των οφειλών που αναμένεται να εξοφληθούν από αυτό το ταμειακό υπόλοιπο. Διότι στο παρελθόν, μπορεί οι προηγούμενοι να άφησαν μικρότερο, αλλά πρέπει να συνεκτιμηθεί εάν κατέλιπαν οφειλές, πόσες ήσαν αυτές και πόσες -αντίστοιχα- αφήνονται σήμερα για τους επόμενους. Τότε μόνο έχει αξία ποιο ύψος ταμειακού υπολοίπου υπάρχει.

*Εάν ερευνήσετε τον τοπικό Τύπο των τελευταίων 20 ετών θα διαπιστώσετε ότι,
κάθε απερχόμενη δημοτική Αρχή, το τελευταίο τρίμηνο της θητείας της, ανέφερε ότι
κατέγραψε τα έργα που βρίσκονται στις αποθήκες της Δημοτικής Πινακοθήκης, που
αριθμούνται σε αρκετές χιλιάδες. Τούτο έπραξαν τουλάχιστον οι τελευταίες 4-5 δημοτικές Αρχές. Εκείνο που εγώ γνωρίζω είναι ότι, η Δημοτική Πινακοθήκη γνώρισε ημέρες δόξας επί δημαρχίας Γιάννη Μπουμπάρη και αργότερα επι ημερών Προεδρίας της Επιτροπής Εποπτείας της (και ταυτόχρονα Προεδρίας του Ομηρείου) Αντώνη Λάρδα και επιμέλειάς της υπό τον Μπάμπη Κοιλιάρη. Έκτοτε …έρεβος… ! Θυμάμαι, επίσης, το 2005, επι δημαρχίας Μεννή ότι ιδρύθηκε το μουσείο Νίκου Γιαλούρη στο δημοτικό ακίνητο της οδού Ελευθερίου Βενιζέλου 75, με δωρεά της Μυρτώς Χανδρή. Μετέπειτα το έκλεισαν και στεγάστηκαν εκεί δημοτικές Υπηρεσίες (Δ/νση Τ.Ο.Α). Το ίδιο έγινε και με τον χώρο της Δημοτικής Πινακοθήκης, μετά τον σεισμό της 30 ης Οκτωβρίου 2021 σε Σάμο και Χίο, φιλοξενώντας τη Δ/νση Πρόνοιας του Δήμου. Όμως, παρά το γεγονός ότι η Πρόνοια ακολούθως στεγάστηκε σε άλλο (ενοικιαζόμενο, ιδιωτικό) ακίνητο, η Πινακοθήκη ουδέποτε επανήλθε στην προτέρα κατάστασή της και μέχρι σήμερα παραμένει κλειστή. Ντροπή ! Ευελπιστώ η νέα δημοτική Αρχή να μεριμνήσει για τη λειτουργία της.

*Πολύ εύστοχη η ερώτηση του βουλευτή Χίου ΠΑΣΟΚ κ. Στ. Μιχαηλίδη, αναφορικά
με το ποια μέτρα και ποιες πρωτοβουλίες προτίθεται να αναλάβει ο Υπουργός Περιβάλλοντος, σχετικά με την απίστευτη ταλαιπωρία που υφίστανται οι πολίτες που
επιθυμούν να απομακρύνουν από τα σπίτια τους τα ελενίτ (αμιαντοκατασκευές), που πριν δεκαετίες κατά κόρον χρησιμοποιούνταν στις κατασκευές οικιών και κτιρίων. Εάν μάθετε πόσα χρήματα απαιτούνται μόνο για τη μεταφορά τους εκτός Χίου θα πάθετε …
εγκεφαλικό… ! Κι όμως, ουδείς ασχολήθηκε σοβαρά με το θέμα αυτό. Προσωπικά το
γνωρίζω, διότι έχω δεχθεί ακούσματα και την πληροφόρηση εκ μέρους ΄΄παθόντων΄΄
πολιτών. Με αυτά πρέπει να ασχολούνται οι νομοθετούντες βουλευτές, όχι με
δευτερεύοντα και … φανφάρες… ! Συγχαρητήρια στον κ. Μιχαηλίδη, που αντιλαμβάνεται τι επιζητεί ο κόσμος και ποιες ανάγκες έχει. Στο ίδιο θέμα νομίζω ότι, ο Δήμος Χίου πρέπει να μιμηθεί τον Δήμο Αλεξανδρούπολης (ο φορέας ανακύκλωσης του οποίου έχει αναλάβει να καλύπτει το κόστος μεταφοράς των αποσυρόμενων ελενίτ, ακόμη και σε συνεργασία με το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας (Ελληνικό Στρατό). Για να δούμε, θα απαντήσει ο κ. Υπουργός κάτι επί της ουσίας;

3
*Η παραβατικότητα των ανηλίκων είναι ένα φαινόμενο που ολοένα και αυξάνεται
στη χώρα μας και όχι μόνο. Μέσα σε αυτό εντάσσεται και μέρος της οπαδικής βίας. Δεν
ξέρω τι πιστεύει καθένας, αυτό που ξέρω είναι ότι, εάν δεν πάνε φυλακή αυτοί που την
προκαλούν, όσα άλλα μέτρα και να πάρει κάθε κυβέρνηση θα είναι μετέωρα. Ειδικά για
πράξεις που γίνονται εκτός αθλητικών χώρων, αλλά ανάγονται σε ομάδες, φατρίες, κλπ,
μόνο με κάθειρξη θα αντιμετωπιστούν. Ή ενίοτε με κοινωνική εργασία, που θα δώσει να
καταλάβουν κάποιοι πώς βγαίνει το καθημερινό ψωμί και με ποιες αρχές λειτουργεί μια
συντεταγμένη και δημοκρατική κοινωνία.

*Την τελευταία περίοδο πολλά ακούμε και βλέπουμε αναφορικά με την παραμέληση ή και τον βασανισμό ζώων από υπάνθρωπους. Κάποιος, πριν μέρες, με ρώτησε: Είναι αμαρτία να κακομεταχειριζόμαστε τα ζώα; Και είναι αμαρτία να αγαπάμε τα
ζώα; Απάντησα ως εξής: Δεν είναι αμαρτία να αγαπάμε τα ζώα. Απεναντίας, ο άνθρωπος οφείλει να πονά και ενδιαφέρεται για τα ζώα, ως δημιουργήματα του Θεού, που εντάσσονται στο πλαίσιο της λειτουργία ς της φύσης, που ο πανάγαθος Θεός δημιούργησε και ενέταξε. Ας μην ξεχνάμε ότι, πολλά ζώα υπηρετούν τον άνθρωπο στις εργασίες του, πολλά παράγουν τροφή για τον άνθρωπο και πολλά θυσιάζονται για να έχει ο άνθρωπος τροφή. Έτσι, οφείλουμε να τα προστατεύουμε και να τα νοιαζόμαστε. Όμως, αμαρτία είναι να τα βάζουμε πάνω από τους ανθρώπους. Κι ενώ, π.χ. δείχνουμε ιδιαίτερο ζήλο για τα ζώα, αδιαφορούμε εάν ο διπλανός μας δεν έχει να φάει, εάν αδικείται εργασιακά, οικονομικά, κοινωνικά. Αμαρτία είναι εάν δείχνουμε την αγάπη μας στα ζώα συντροφιάς ενώ τον γείτονά μας που είναι φίλαθλος άλλης ομάδας ή στέλεχος μιας άλλης πολιτικής παράταξης από εκείνη που εμείς θεωρούμε σωστή ή δεν έχουμε ίδια αντίληψη για τη ζωή, ζητάμε ΄΄την κεφαλή του επί πίνακι΄΄… Αγάπη, λοιπόν, στα ζώα, αλλά όχι υποκρισία στην καθημερινότητα της ζωής μας ! αλλά, αμαρτία είναι και να αφήνεις ένα ζώο αδέσποτο ή να το εγκαταλείπεις στο βουνό ή το δρόμο εάν δεν το θέλεις ή όταν γεράσει ή αρρωστήσει.
Οφείλεις να το πας στον κτηνίατρο και να το περιθάλψεις. Όσοι τυραννούν τα ζώα και τα κάνουν να υποφέρουν, αυτοί αποτελούν εμπαθή και ανισόρροπα άτομα, που δεν θα
διστάσουν να πράξουν το ίδιο και στους ανθρώπους όταν τους δοθεί η ευκαιρία ! Γι΄ αυτό και πρέπει η τιμωρία τους να είναι παραδειγματική εκ μέρους της Πολιτείας.

*Ομολογουμένως, ξένισε η δήλωση του Αρχιεπισκόπου Αθηνών ότι “δεν τον ενοχλεί η συμβίωση ομόφυλων ζευγαριών” …!!! Υικώς κι με κάθε σεβασμό τον παρακαλούμε να ανατρέξει, επί του θέματος, στην Αγία Γραφή, στην περικοπή: Προς Κορινθίους, Κεφ. ΣΤ΄, στίχοι 15-20. Ομοίως, μας λύπησε η -εντός θείου κηρύγματος- τοποθέτηση ετέρου Επισκόπου ο οποίος εξήρε τη στάση δημοσίου προσώπου για το ίδιο θέμα, ενώ το πρόσωπο αυτό έχει στηρίξει την πολιτική μιας παράταξης που ενέκρινε τα σύμφωνα συμβίωσης, τον εξοβελισμό της Εκκλησίας από τα σχολεία και τις κοινωνικές δομές, κατήργησε θρησκευτικές εορτές, μείωσε τις θέσεις Ορθοδόξων Κληρικών και αύξησε εκείνες των Ιμάμηδων, κ.α. Βέβαια, το -περί ου ο λόγος- δημόσιο αυτό πρόσωπο, που
σήμερα ορθά αντιδρά στα επιχειρούμενα (εξ ου και η αμετροεπής επευφημία του εντός
Ναού), δεν γνωρίζουμε εάν εξέφραζε την ίδια άποψη όταν ήταν σε υψηλόβαθμη θέση, που παλαιότερα κατείχε αλλά αιφνιδίως απώλεσε.

4
*Καλά και Ευλογημένα Χριστούγεννα σε όλους ! Σε λίγες ημέρες και πάλι μαζί.
Μέχρι τότε υγεία και χαρά !-

Σχετικές δημοσιεύσεις

Αφήστε ένα σχόλιο

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.