ΣΧΟΛΙΑΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ (Νο 52/ 27-12-2021) Του Γιώργου Φωτ. Παπαδόπουλου

 

*Στις ημέρες που διανύουμε, ενώ θα έπρεπε -λόγω των δυσμενών συγκυριών που πλήττουν την πατρίδα μας, αλλά και την ανθρωπότητα ολόκληρη- να πρυτανεύει η σύνεση και η σοβαρότητα, διαρκώς και αυξάνονται τα περιστατικά που ξεσηκώνουν το λαό και αγανακτεί με τα καμώματα ανίδεων ΄΄επιστημόνων΄΄…! Πρόσφατο παράδειγμα αυτό του κ. Μόσιαλου ο οποίος, σε ανάρτησή του στο διαδίκτυο, διακωμωδεί και αμφισβητεί ευθέως ένα από τα μεγαλύτερα θέσφατα του Ορθοδόξου Δόγματος, την αειπαρθενία της Υπεραγίας Θεοτόκου (Παναγίας). Ο κ. Μόσιαλος, παντελώς αμαθής περί την θεολογική επιστήμη, δεν είναι τυχαίο πρόσωπο. Πολλές φορές έχει αμφισβητήσει αλλά και επιτεθεί στην Εκκλησία λεκτικώς. Ως άτομο έχει δικαίωμα να λέει και να πιστεύει ότι θέλει. Δεν έχει, όμως, δικαίωμα να αμφισβητεί το Κανονικό Δίκαιο της Εκκλησίας μας και το status quo της θεολογίας, που είναι ιερή επιστήμη και ουδόλως υπολείπεται των λοιπών επιστημών, απεναντίας υπερβαίνει πολλάκις σε ειδικά ζητήματα τούτων. Ο ίδιος έχει επιλεγεί από τον Πρωθυπουργό (Κυριάκο Μητσοτάκη) και το υπουργείο Υγείας να εκπροσωπεί τη χώρα μας σε διεθνή επιστημονικά συμβούλια υγείας και να εισηγείται αρμοδίως τα της ευθύνης του ζητήματα. Δεν μπορεί, λοιπόν, να εκφράζει τις προσωπικές του απόψεις εμπαίζοντας και αμφισβητώντας όσα η συντριπτική πλειοψηφία του λαού (που τον αμείβει, ως δημόσιο υπάλληλο-λειτουργό) πρεσβεύει. Ο κ. Μόσιαλος επελέγη, προφανώς, για να αναπτύσσει τις επιστημονικές του απόψεις περί την υγεία και όχι να αμφισβητεί το Δόγμα της Ορθοδόξου Εκκλησίας (αλλά εν πολλοίς και του Χριστιανισμού εν γένει). Βέβαια, δεν περιμέναμε κάτι περισσότερο από τα πρώην στελέχη του αλήστου μνήμης Γιωργάκη Παπανδρέου (αυτού που διέλυσε και το κόμμα που προήδρευε, αλλά και την τοπική Αυτοδιοίκηση της χώρας), με όλους τους δήθεν και εξωκοινοβουλευτικούς που όρισε να διαφεντεύουν τον τόπο επί των ημερών τους και που όλοι (τυχαίο άραγε;) βρήκαν στέγη στη “φιλόξενη θαλπωρή και αγκαλιά” του σημερινού Πρωθυπουργού που, ως φαίνεται, το μόνο που τον απασχολεί είναι η επανεκλογή του, έχοντας γράψει “στα παλαιότερα των υποδημάτων του΄΄ όσα η παράταξη που ηγείται σήμερα κάποτε ευλαβικά σεβόταν και προστάτευε ! Γι΄ αυτό και ξαφνικά θα έλθει η “κατραπακιά” στη ΝΔ που θα είναι όμοια με αυτή του 1981 και που θα κάνει μετά τουλάχιστον 10 χρόνια να ξαναδεί εξουσία ! Του μεταφέρει η βάση του κόμματος (βλέπε ψηφοφόρων) τα μηνύματα να μην υπερβαίνει τα εσκαμμένα, αλλά η μέχρι πρότινος έλλειψη σοβαρού αντιπάλου -και η ανικανότητα και επικινδυνότητα των ΣΥΡΙΖΑίων- δεν θα μπορεί για πολύ ακόμη να αποτελεί πανάκεια ή άλλοθι στα όσα ολισθηρά πράττει η κυβέρνηση, ούτε αντιστάθμισμα για την υπέρμετρη έπαρση που σημειώνουν πολλά στελέχη της ! Κρατήστε το κείμενο αυτό και έπειτα από 3-4 χρόνια θα με θυμηθείτε !

*Εκείνο, λοιπόν, που αναμένουμε να γίνει (και δεν έχει γίνει εδώ και 3 ημέρες) είναι να βγει επίσημα η κυβέρνηση και να καταδικάσει όσα ο διορισθείς υπ΄ αυτής κ. Μόσιαλος βλάσφημα εξέφρασε! Η σιωπή της κυβέρνησης συνιστά αποδοχή!

Ομοίως, ένας ακόμη βουλευτής της ΝΔ φαίνεται να βρίσκεται “εκτός τόπου και χρόνου”: Πρόκειται για τον δημοσιογράφο κ. Γιάννη Λοβέρδο, ο οποίος σε ανάρτησή του σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης παρομοίασε το άστρο της Βηθλεέμ με την σημερινή κυβέρνηση και τον γεννηθέντα Θεάνθρωπο Κύριο με τον Κυριάκο Μητσοτάκη !!! Έλεος, η φρόνηση και η σοβαρότητα έχουν εκλείψει τελείως;

Και μην ακούσω κανέναν να μιλά για “ποιητική αδεία”, γιατί ποιητική αδεία σε θέματα πίστεως δεν χωρά. Όσοι «παίζουν εν ου παικτοίς» (Αγ. Ιωάννης Χρυσόστομος) ας είναι έτοιμοι και για το «φοβερόν το εμπεσείν εις χείρας Θεού ζώντος»  (Εβρ. Ι΄, 31).

*Μιας δε και ο λόγος για τα εκκλησιαστικά-θεολογικά, να σημειώσουμε και τούτο: Κάποιοι βάλθηκαν στα υστερινά τους να ξαναγράψουν (ή καλύτερα παραχαράξουν) την ιστορία του τόπου. Αρχικά αμφισβήτησαν την πρόθεση και προαίρεση της ομολογίας των νεομαρτύρων της Χίου. Απαντήσαμε εμπεριστατωμένα και εκδώσαμε και σύντομο κείμενο περί αυτού προ τριετίας. Αναμένουμε τη δημοσίευση του και σε επίσημο περιοδικό, επιστημονικού χαρακτήρα, πέραν αυτών που ήδη δημοσιεύθηκε.

Σήμερα, έρχονται να αμφισβητήσουν και Αγίους των πρώτων χριστιανικών αιώνων, πολιούχους νησιών, προστάτες πόλεων και ολοζώντανους επί αιώνες, με πλήθος θαυμάτων σε μυριάδες λαού, επιχειρώντας με καθαρά κοσμικά κριτήρια και κίνητρα να προσδώσουν μιαν άλλη εκδοχή γύρω από το ομολογιακό μαρτύριό τους.

Τα πράγματα είναι πολύ απλά και δεν πρέπει να φοβίζουν ούτε οι βαρύγδουποι τίτλοι των συγγραφέων-κριτών, ούτε η άποψή τους, εάν και εφόσον αυτή δεν εδράζεται στην Αγία Γραφή και δη τον λόγο του Ευαγγελίου. Θεολογία άνευ Ευαγγελίου είναι νερό γλυφό που δεν μπορείς να πιεις γιατί θα πεθάνεις (πνευματικά και ψυχικά). Οπότε και όλες τις εγκυκλοπαίδειες και όλη τη γνώση του κόσμου να επικαλεστείς, εάν δεν στηριχθείς στον λόγο του Χριστού και του Ευαγγελίου, ουδέν ποιείς ! Ή τουλάχιστον μην προσπαθείς να αναλύσεις τα της θεολογίας με αυτά τα (αλλότρια) κριτήρια. Σε τέτοιες ολέθριες προσμείξεις πίπτουν όσοι εμπλέκουν τη γνώση που έλαβαν μεταγενέστερα της πρώτης -που επιθυμούν να αναλύσουν- και σχηματίζουν υποκειμενική κρίση και άποψη, όχι αντικειμενική. Λόγου χάριν δεν χρειάζεται μεγάλη γνώση να ξέρεις ότι, η αιμομιξία ήταν ίδιον των ειδωλολατρών και μια αμόλυντη παρθένος που ζούσε με πίστη στον Χριστό και καθαρότητα ψυχής, δεν θα επέτρεπε να συμβεί κάτι τέτοιο στο σώμα της που είναι «ναός του Αγίου Πνεύματος» (Α΄ Κορινθ. ΣΤ΄, 19). Δεν χρειάζεται μεγάλη γνώση για να διαβάσεις την Αγία Γραφή, που αναφέρει στον μεν ιερό Απόστολο «δοξάσατε δη τον Θεόν εν τω σώματι υμών και εν τω πνεύματι υμών άτινα εστί του Θεού» (Α΄ Κορινθ. ΣΤ΄, 20) και «Ουκ οίδατε ότι τα σώματα υμών μέλη Χριστού εστίν; Άρα ουν τα μέλη του Χριστού ποιήσω μέλη πόρνης;» (Α΄ Κορινθ. ΣΤ΄, 15), αλλά και στο ιερό Ευαγγέλιο «μη φοβηθείτε από των αποκτεινόντων το σώμα την δε ψυχή μη δυναμένων αποκτείναι» (Ματθ. Ι, 28). Συνεπώς, το μαρτύριο χάριν της διαφύλαξης της πίστης και της τιμής, της καθαρότητας ψυχής και σώματος (ανθρώπου, που “άνω θρώσκει”-πιστεύει, ελπίζει και προσμένει) οδηγεί στον εξαγιασμό και αντικρούει την πτώση του πεπτωκότος ανθρώπου. Δεν γνωρίζει ο αγαπητός συγγραφέας-αναθεωρητής της ιστορίας ότι, όποιος τηρεί τον λόγο του Ευαγγελίου θα οδηγηθεί από τους εναντίους στο μαρτύριο; «Αποβήσεται δε υμίν εις μαρτύριον» (Λουκ. ΚΑ΄, 13) και <<παραδοθήσεσθε δε και υπό γονέων και συγγενών και φίλων και αδελφών, και θανατώσουσιν εξ υμών και έσεσθε μισούμενοι υπό πάντων δια το όνομά μου>> (Λουκ. ΚΑ΄, 16-17). Μπορώ να επεκταθώ και να αναλύσω με πλείστα όσα θεολογικά επιχειρήματα, απορρέοντα εκ του Κανονικού Δικαίου (Ιεροί Κανόνες και Αποφάσεις των Οικουμενικών Συνόδων) ώστε να καταδείξω του λόγου μου το αληθές, αλλά ούτε ο χώρος, ούτε ο χρόνος επαρκεί εδώ. Και κυρίως δεν θα ωφεληθούν πνευματικά οι αναγνώστες, διαβάζοντας μακροσκελείς πραγματείες. Ίσως στο εγγύς μέλλον δημοσιεύσω μια σύντομη, αυτοτελή μονογραφία περί τούτου. Αλλά, πλέον τούτων, τα θαύματα είναι ψέματα; Τα σημεία που διακρίνει πλήθος πιστών, γνωστών και αγνώστων; Οι εμφανίσεις και ορατές μεσιτείες των Αγίων, είναι όλα ψέματα; Και τη θέση της πίστης και της πεποίθησης έλαβε μια στείρα βιβλιογραφία αμφιβόλου ποιότητος; Το μόνο που θα πω είναι «τούτο και μη άλλο χειρότερο» ! Διότι, τελικώς, το «γήρας ουκ έρχεται μόνον» και «τα υστερινά τιμούν τα πρώτα». Ο Θεός να μας φυλάξει όλους, “κριτές και κρινομένους” …!!!   Διότι, «Τυφλός εάν τυφλόν οδηγή, αμφότεροι εις βόθυνον πεσούνται» (Ματθ. ΙΕ΄, 14). Μη γένοιτο!

*Τελέσθηκε στις 19/12 ε.ε. το ιερό μνημόσυνο του μακαριστού Μητροπολίτου Χίου Ιωακείμ Στρουμπή, στο χωριό του (Θυμιανά), από τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Χίου κ. Μάρκο, κατά τη διάρκεια του οποίου και αναγνώσθηκαν σχετικά κείμενα για τη βιοτή και τη δράση του, αλλά -κυρίως- η πρόσφατη Απόφαση της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος, με την οποία απεκαταστάθη (ηθικώς και Κανονικώς) ο αοίδιμος συμπατριώτης μας, πατριώτης Ιεράρχης.

Χαίρομαι ιδιαίτερα για 3 λόγους:

1) Διότι αποκαταστάθηκε ένας πατριώτης, αγωνιστής, ταπεινός και φιλολαϊκός Ιεράρχης.

2) Διότι, από όσα ανακοινώθηκαν και δόθηκαν στον Τύπο, έγινε -πλέον- γνωστό ότι, ο Μητροπολίτης Ιωακείμ απεκαταστάθη ουσιαστικώς κατά την ημέρα του θανάτου του (28-03-1950) από τον διάδοχό του, Μητροπολίτη Χίου Παντελεήμονα Φωστίνη (αναγνώσθηκε το σχετικό έγγραφο του Παντελεήμονος προς την Ιερά Σύνοδο, όπου ανέφερε τα καλύτερα λόγια για τον προκάτοχό του, Ιωακείμ, ενώ ο ίδιος προέστη της Εξοδίου Ακολουθίας-Κηδείας του, στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό Χίου, όπως και Μνημοσύνων υπέρ αναπαύσεώς του) και με τον τρόπο αυτό αποστομώθηκαν οι παραχαράκτες και διαστρεβλωτές της τοπικής ιστορίας που επί έτη “έπνεαν μένεα” κατά του Παντελεήμονος ως δήθεν υπαίτιου της απομάκρυνσης του Ιωακείμ. Εξάλλου και ο κατεξοχήν ερευνητής της όλης βιοτής του Ιωακείμ, Δρ Ιστορίας της Ιατρικής, Ιατρός και Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Χίου κ. Ανδρέας Φρ. Μιχαηλίδης, εκδώσας σχετικό εμπεριστατωμένο βιβλίο περί αυτού, έχει αποφανθεί ότι, ουδέν στοιχείο υπάρχει που να μαρτυρεί την εμπλοκή του Παντελεήμονος στο ζήτημα απομάκρυνσης από την Μητρόπολη Χίου του Ιωακείμ.

3) Διότι, πάλι εξ όσων αναγνώσθηκαν και δόθηκαν στη δημοσιότητα, αποδείχθηκε ότι, ο Ιωακείμ ούτε ανήκε σε κάποια συγκεκριμένη πολιτική οργάνωση, ούτε υποστήριζε κάτι τέτοιο, αλλά ήταν Ιεράρχης όλων των Χιωτών. Συνεπώς, το ΕΑΜ στη Χίο είχε στους κόλπους του όλους τους δημοκρατικούς, πατριώτες πολίτες και όχι κάποιου συγκεκριμένου κόμματος ή πολιτικής οργάνωσης. Άρα, δεν δικαιούνται ορισμένοι παραχαράκτες της ιστορίας να οικειοποιούνται κάτι που δεν τους ανήκει. Στη Χίο, το ΕΑΜ ήταν ο εκφραστής όλων των δημοκρατικών και πατριωτών πολιτών και όχι κάποιας συγκεκριμένης κομματικής ταυτότητας. Αυτά μπορεί να έγιναν αλλού, όχι όμως στη Χίο. Εξάλλου, ο ίδιος ο Ιωακείμ σε γραπτό του υπόμνημα αναφέρει ότι, στο ΕΑΜ τον μύησε ο Ιάσονας Καλαμπόκας που, ως αξιωματικός του Ελληνικού Στρατού -απεσταλμένος με ειδική αποστολή στη Χίο- ήσαν γνωστές οι πεποιθήσεις του, κάθε άλλο παρά συμβατές με όσους σήμερα αυτοτιτλοφορούνται υπερασπιστές της πατρίδας και της δημοκρατίας ! Και εν τέλει, ο Ιωακείμ ήταν Ιεράρχης, Κληρικός, ουδεμία σχέση έχων με κόμματα και παρατάξεις. Ενδιαφερόταν για την πνευματική (αλλά και σωματική, λόγω πείνας, ένεκα Κατοχής) τροφή του έμψυχου ποιμνίου του. Τα υπόλοιπα αφορούν άλλους!

 

*Η στήλη, σήμερα, λόγω της τρέχουσας εκκλησιαστικής επικαιρότητας μονοπώλησε με θρησκευτικά ζητήματα. Γι΄ αυτό αύριο, θα ακολουθήσει το Β΄ μέρος με πολιτικά και κοινωνικά θέματα της τοπικής κοινωνίας του νησιού μας.-

Σχετικές δημοσιεύσεις

Αφήστε ένα σχόλιο

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.